G44 Avanti mare

G44 Avanti mare

Een rivier mondt uit in de grote zee. Aan het ene uiteinde van de rivier begint een vissersboot stroomafwaarts te varen naar de zee. Halverwege de zee zijn visjes in het water aan het spelen. Maar zodra de boot begint te bewegen, vluchten de vissen naar de veiligheid van het open water. Kunnen ze wegkomen, of belanden ze in de boot?

Algemeen
Er zijn vier kleine, gekleurde vissen die vanuit de rivier de zee in willen zwemmen en 2 vissers in de boot die de visjes willen vangen. Elke speler is een vis of een visser.
Het mooie van het spel is dat er zijn geen winnaars of verliezers zijn. Dat is fijn voor kindjes die nog moeten leren verliezen.

Hoe werkt het
De gekleurde dobbelsteen vertelt je wie jij bent op dat moment, een visser of een visje. Bij de boot horen de kleuren rood en blauw. De visjes hebben de kleuren oranje, groen, geel en paars. Als je een visser bent (je gooit rood of blauw) dan haal je één van de rivierkaarten weg, waardoor de boot dichter bij de vis komt. Als een van de viskleuren wordt gerold, mag dat visje een vak dichter bij de zee. Als de boot op een vis afvaart dan vangt hij die vis en wordt de vis in de boot geladen. Maar oei, gooi je nu de kleur van de vis dan vaart de boot ook richting de zee.
Als een vis de zee bereikt ontsnapt hij en kan hij niet worden gevangen.

Het spel eindigt als alle visjes zijn ontsnapt of gevangen.

Speleigenschappen
Aanbevolen leeftijd: 3+
Aantal spelers:1 tot 6 spelers
Speeltijd: 15 minuten
Afmeting doos: 20 x 10 x 5 cm